Oog van de naald

baggy-wave-sweater-blogIk ben er nog hoor jongens! Het is alleen zo dat – ik zeg het niet graag – ik druk ben met andere dingen. Bovenal was ik even van het pad omdat ik boventallig ben, zoals dat heet, wat betekent dat als er geen ander werk voor me wordt gevonden, ik per april werkloos ben.  Afijn dat komt vast allemaal goed, maar daardoor was ik dus een tijd van de radar. Ik had zelfs een terugval!

Een ouderwetse drang overviel me op een donderdagavond in de trein van het werk terug naar huis. Ik was me er volledig van bewust. Ook van het feit dat ik er niet aan toe wilde geven  – ik voelde dat ik niet blij mee zou zijn met een aankoop, ik voelde dat het een compensatie was van ongenoegen – en toch brachten mijn benen mij linea recta naar H&M.  Nog steeds volledig bewust van de tweestrijd rekende ik een trui af.  Teleurgesteld over mezelf probeerde ik mijn aankoop te rechtvaardigen terwijl ik naar huis liep. Het lukte niet. Absoluut niet zelfs. Ik leerde mezelf een lesje door naar een andere winkel te gaan (duurder segment) en daar een trui te passen. Die was veel en veel mooier. En veel duurder. Die tui heb ik terug gehangen en het H&M-exemplaar de volgende dag terug gebracht. Die duurdere en mooiere trui heb ik overigens nooit meer gekocht. Toen ik thuis over de kleuren nadacht vond ik hem toch niet bij mij passen. En dat is de manier waarop ik aankopen wil doen, passen en nadenken. Zo kroop ik door het oog van de naald en was ik toch nog trots!

P.S. Ik zal proberen vaker te schrijven, in ieder geval de agenda’s in beide kantlijnen bij te houden!

Geef een reactie

