Tof Gent: Labath & Simon Says

Zo, dat was nog eens een goed begin van mijn vakantie. Gent bedoel ik.  Het weer was fantastisch en de Bed & Breakfast waar ik logeerde ook: Monasterium Poortackere, een voormalig klooster in het centrum van de stad. In hun tuin kon ik Paul Verhaeghe interviewen, wat ook al zo aangenaam was. Na afloop van een interview vraag ik me vaak af of ik de juiste vragen heb gesteld. Dit keer ook, omdat ik zo bevlogen ben over zijn boek ben ik bang dat ik alle kanten ben op gewaaierd, behalve die van mijn boek.  Maar het zal wel meevallen. Er zit in ieder geval een pareltje van een tip tussen, die mijn stelling op een mooie manier onderbouwt. En nee, die ga ik natuurlijk niet nu verklappen.

’s Avonds begon in de kloosterkerk het Musicalia Festival met Anna Rune als support van The Bony King of Nowhere door een lyrische De Morgen vergeleken met Dylan, Cohen en Young (!). Ik snap niet dat de kerk niet voller zat. Zij begeleidde zichzelf op piano en hij op gitaar.

Alsof dat nog niet genoeg boter was om met mijn neus in te vallen, bleek heel Gent (in opbouw voor de Gentse feesten die vrijdag aanstaande beginnen) een rommelmarkt te zijn. Drie schatten: een jasje en twee sjaals gingen mee naar huis. Maar niet na eerst ontbeten te hebben bij Simon Says. Ze staan op de cover van 100% Gent en dat zag een meisje dat in het café Labath werkt (Valentine leuk hè, is ze) waar ik de dag ervoor koffie dronk. ‘Daar heb ik gewerkt,’ zei ze. ‘Als je morgen ergens lekker wilt ontbijten op een terras in het  zonnetje moet je daar naar toe gaan. Heel lekker ontbijtje. En de jongens zijn er éél lief.’
En dat was zo!  Ik arriveerde toen ze net open waren, een paar minuten later zat het terras ram vol en stonden mensen te wachten op een plekje. Dus.

valentinewanders1.jpg.h380

Valentine bij Labath

cb01

Terras Simon Says

943506_10151434820957827_1734122272_n  De lieve jongens

O ja en een heel leuke kraan in Simons wc: cb08

Geef een reactie

  • Joke Weststrate

    jokeweststrate@gmail.com

    Btw Nr. NL149392576B01 | KvK Nr. 62573217

