Helaas pindakaas

Nee jongens, het gaat echt niet goed met mijn zeven item project. Kort gezegd, ik heb er de brui aangegeven. Als je een net een jaar lang niks hebt gekocht (noch geswopt, terwijl dat mocht – wat een rijmelarij!) is een nieuwe restrictie een beetje te veel van het goede. Een beetje te heilig. Te martelaar. Tenminste zo voelde ik mij. Bovendien: ik hield me er alleen maar meer bezig, met de kleding die ik niet mocht kopen.

Ik heb het idee dus aan de wilgen gehangen en een aantal broeken en truien en shirtjes en mijn  zwart leren (nou ja, nep hoor, nep)  jasje vernieuwd . Ik paste er niet meer goed in (dubbel jammer).  Bijna allemaal op Marktplaats gekocht trouwens. Daar voel ik mij meer thuis dan in winkels (en ik voel me er minder schuldig over, de kleding op Marktplaats is er immers al). Op Marktplaats zoek ik gericht naar wat ik nodig heb. Ik vind dat lekker rustig.

Mijn twaalf maanden lange koopstop heeft dus, zoals het nu lijkt, wel degelijk iets opmerkelijks opgeleverd: In winkels voel ik me overweldigd door de hoeveelheid kleren die er hangt (en vaak ook door de geur trouwens, vooral in de grotere ketens). Ik word er onrustig van en kan niet meer zo gemakkelijk als voor mijn shopdieet zoeken en vinden wat ik nodig heb. En ik vind het zonde van mijn tijd. Wie had dat gedacht twee jaar geleden? Ik in ieder geval niet.

Maar goed, dan weten jullie het dus: ik heb er de brui aangegeven. Wat niet wil zeggen dat ik nu dus maar los ga. Dat wil ik helemaal niet! Samen met de kleding die ik heb geruild en de krijgertjes voel ik me de koning te rijk voorlopig eerlijk gezegd. Het blijft zoeken naar een evenwicht. Want wanneer heb ik genoeg? Afijn, een ongoing process dus, een goede balans vinden. pindakaasweb

Comments
One Response to “Helaas pindakaas”
  1. Is een mooi spreekwoord voor: de boog kan niet altijd gspannen zijn. Hierop doorgedacht: anders knapt hij en krijg je een tegengestelde beweging. Je hebt je punt gemaakt en daar gaat het om. HartGroet, JokevdB

Geef een reactie

