To die for

Liever geen jurk statementshirt
Herinneren jullie je nog dat ik hals over kop een trenchcoat had gekocht voor een mini-project met mijn broeder? Nu, dit is het resultaat: Het Liever geen jurk statement t-shirt. viewerLaura de Jong (Free Fashion Challange) heeft mij gevraagd er een te maken. Dat zit zo: binnenkort lanceert zij haar boek Dear Fashion Diary, een doe-het-zelf-dagboek met allerlei opdrachten om je eigen kledingstijl beter te leren kennen. Op haar boekpresentatie wil ze voorbeelden hebben hangen en daarom heeft ze een aantal mensen gevraagd een t-shirt te ontwerpen. Shirts met de meeste stemmen komen er daadwerkelijk te hangen. En ik wil natuurlijk dat Liever geen jurk daar tussen zit! Dus wil je stemmen door mijn shirt te liken?! Ja toch!

97890636931071. Ga naar de Dear Fashion Diary gallery op Facebook

2. Klik op het Liever geen jurk statementshirt

3. ‘Like’ de pagina

Mag ik je trouwens even wijzen op de rode trenchcoat in de etalage (in de linkerkolom). Superleuk vind ik hem! Doet me denken aan de jas van Birgitte Nyborg in Borgen 3. Birgitte Nyborg (Sidse Babett Knudsen)

article-2092614-0F73723F00000578-545_224x423

To die for
En dan nog dit: Ben je geschrokken van de rampen in de textiel industrie in Bangladesh en wil je zelf iets doen, maar weet je niet wat? Dan lees je eind oktober Liever geen jurk, want als je anders koopt, maak je jezelf blij en (een beetje kort door de bocht) de wereld ook.

Lucy Siegle bekijkt het in To die for omgekeerd: door mee te doen aan de exploitatie van onderbetaalde arbeiders eindigen we met een kledingkast zonder stijl en elegantie en vol onnodige kleren. untitled

Wil je op weg geholpen worden in bewuster kopen ga dan naar talkingdress.nl. De website van Marieke Eyskoot, wier gelijknamige boek ik al eens eerder heb besproken op uitgekleed. Op schonekleren.nl kun je lezen wat je zelf kunt doen om je favoriete merk duidelijk te maken dat je het belangrijk vindt dat jouw kleren onder goede omstandigheden worden gemaakt.

P.S. Omdat ik van verschillende mensen heb gehoord dat ze het Liever geen jurk-t-shirt graag willen hebben ben ik aan het kijken of we het daadwerkelijk kunnen maken (uiteraard op een schone manier en op een beetje kek gesneden shirt met mooie hals enzovoorts en zo verder. Ik houd jullie op de hoogte!

Comments
One Response to “To die for”
  1. Julia schreef:

    gaaf t-shirt. Hopelijk lukt het je om het er bij te hangen. Succes!

Geef een reactie

