Lentekriebels

PaasbestSorry jongens, dat ik zo lang niets heb laten horen. Ik was half en half een bericht begonnen over de ‘Paaschpronk’ (vroeger – way way back – kregen ik en mijn broertjes nieuwe kleding voor Pasen. Wij zullen niet de enige zijn geweest, de uitdrukking ‘op z’n Paasbest gekleed zijn’ bestaat al heel lang. Sinds 1762, als ik goed heb onthouden wat ik erover gegoogled heb. Katholiek van oorsprong overigens (‘Tijdens de Paasmis werd gewoonlijk niet alleen het innerlijk, maar ook het uiterlijk in het nieuw gestoken,’ aldus Wikipedia), als mijn moeder dat geweten had… Koud dat ik het vaak had trouwens! Want het waren natuurlijk zomerkleren, maar het was meestal nog te koud om die op een comfortabele manier te dragen. Maar toch aan willen hè. De drang om me nieuw te voelen zat er al vroeg in.), maar ik werd verder opgeslokt door boek-zaken.

Afijn, ik ben er nu weer. Het boek dringt zich nog steeds op, daar niet van, maar ik vind eigenlijk dat uitgekleed daar niet onder mag lijden.

Zondag wil ik voor het eerst naar een kledingruilfeestje (zie onderaan in de 602067_224889417655493_1242656656_nlinkerkolom), ben benieuwd hoe dat is. Vraag me af of ik er nog wat voor moet doen (moet ik nog uitzoeken: hoe laat moet ik er zijn of kan ik gewoon in en uit lopen, hoeveel kledingstukken moet ik meenemen en, eenmaal ter plekke, moet ik me inschrijven als ik een kledingstuk zie dat ik wil hebben?) Ik laat uiteraard weten hoe het me is bevallen.

En ik moet jullie iets bekennen. Ik vrees dat ik buiten de lijntjes kleur. Ik ben nog een keer door mijn kast heen gegaan en heb eindelijk ook zelf gedaan wat ik al veel eerder hier heb aangeraden: ik heb alle te kleine kleding weggedaan. Ik ben in een paar jaar tijd eerst heel veel afgevallen (stress) en toen weer veel aangekomen (ontstressed). Alle te kleine spullen zijn nu weg. Sommige dingen heb ik via Marktplaats verkocht en andere (echt versleten) heb ik naar H&M gebracht – twee zakken – en daar kortingsbonnen voor gekregen. Ik mis nu wel wat in mijn garderobe – ‘onder’hemden (haha, dat klinkt als een opa, ik bedoel hemdjes die ergens onder draag) en t-shirts. Die reken ik voor het gemak bij ondergoed en die mocht ik sowieso los van de lijst kopen, dus dat is eigenlijk oké. Toch heb ik nog maar één hemd gekocht. Met de kortingsbonnen wil ik nog een hemd en een t-shirt kopen, maar ik vind het aanschaffen op de een of andere manier moeilijk. Ik voel me nog steeds schuldig als ik iets koop. En ik mis truien. Geen heel warme wintertruien, maar meer tussen-truien, voor als het koud is in de zomer en herfst, weet ik veel hoe je die noemt.

Van het Marktplaatsgeld heb ik tot nu toe een neplerenbroek (die ik weg had moeten doen wegens te klein) gekocht, ook op Marktplaats. Een te grote, maar dat voelt beter dan te klein. Ik ben er alleen nog niet over uit of het geen noodkijk is. En een wit zomertruitje van Cos (in de uitverkoop) is onderweg naar mij. Ik hoop op de kledingruil nog een trui te vinden en anders koop ik er nog eentje  van mijn Marktplaatsgeld.

Iets heel anders: ik was deze Paas in Den Haag. Ben voor het eerst naar Panorama Mesdag geweest. Fantastisch! Echt een aanrader. Kreeg nog meer zin in de lente en de zomer.

Comments
4 Responses to “Lentekriebels”
  1. Anita schreef:

    Je bent niet heel veel geld meer kwijt valt me op, maar nog wel veel tijd gaat er in zitten. Is dit bewust of gebeurt dit onbewust? #prikkelende vragen

    • uitgekleed schreef:

      Nou, dat valt heel erg mee als ik het vergelijk met ‘vroeger’. Tenminste het zoeken naar kleding. Maar door het blog en het boek ben ik met het gegeven ‘kleding’ en ‘kledingkoopverslaving’ constant bezig. Dus als het boek af is heb ik er misschien wel helemaal de buik van vol. Wie weet!

  2. Karin schreef:

    Blij dat ik dit verslag gevonden heb! Ik heb het de afgelopen weken met veel plezier van begin tot eind gelezen en het kan nog erger: ik koop zelf al heel graag veel kleding en heb als moeilijkheidsgraad vier kinderen en kan altijd weer de excuses verzinnen dat ze over een paar maanden best wel een maatje groter kunnen gebruiken, dat het dan toch echt warmer of kouder is …… ach, wie weet kun je je er iets bij voorstellen. Een jaar niets kopen zou mij echt niet lukken, zeker niet voor die vier, maar ik ga binnenkort wel voor een maand of misschien wel twee 😉 .

Geef een reactie

