Little Green Dress

Ho jongens, wacht!

Pak je agenda er weer even bij en streep 1 februari door. We gaan het professioneler aanpakken: Little Green Dress wil met uitgekleed samenwerken! Het wordt echt feest dus! Alleen niet op 1 februari. Het groene jurkje is dan nog op reis. Begin februari laat ik weten wat de uiteindelijke datum en locatie wordt.

opruimen_kledingkast

Ik zou zeggen neem deze gelegenheid te baat om je kast grondig door te spitten en op te ruimen. Dan sla je twee vliegen in een klap: je hebt een mooie opgeruimde kast (overzicht!), waardoor je mooie kleding beter opvalt (en je makkelijker nieuwe combinaties kunt maken) en je hebt straks gratis nieuwe kleding (en accessoires).
Stappenplan-kledingkast-opruimenKledingkast opruimen

Voorbereiding
* Zorg dat je drie uur tijd hebt
* Pak een rol vuilniszakken
(* zet prettige muziek op, pak wat te drinken/eten/snoepen)

Opruimen
* Hupsakee haal alles uit je kast. Alles. Gooi maar allemaal op bed ofzo
* Je doet het grondig, dus maak je kast schoon met een sopje. Terwijl de kast droogt:
* Bekijk (en pas) jij stuk voor stuk je kleding kritisch (neem hier de tijd voor):

  • Past het model en de kleur bij me?
  • Zit het lekker?
  • Past het me nu (en niet over -10 kilo)?
  • Heb ik het in het afgelopen jaar gedragen?
  • Past het bij de rest van mijn garderobe?

Zit er een leuk verhaal of een mooie herinnering aan een item, maar draag je het niet meer, bewaar het dan voor later. Kapotte, afgedragen, ouderwetse kleding op het stapeltje ‘weg’ (ook als het destijds een godsvermogen heeft gekocht!) Een jaar (of langer) niet gedragen? Weg! Je gaat het niet meer dragen. Is het nog mooi en heel? Dan is het wellicht een item voor het kledingruilfeestje (of voor de Kringloopwinkel, of andere goede doelen zoals het Leger de Heils of dressforsucces). Hetzelfde geldt voor kleding die jouw figuur geen goed doen of niet de goede kleur voor jou hebben (als je er uitziet alsof je ziek bent als je het aantrekt). Wees kritisch: zou je het zelf mee willen nemen van een kledingruilfeestje? Prima kleding die gerepareerd of vermaakt moet worden, hup naar de kleermaker ermee. Weet je zeker dat je dat niet gaat doen? Dan is het voor een goed doel. Liever niet, maar ben je een twijfelkont, maak een stapeltje (naast bewaren en weg) voor twijfelgevallen. De twijfelgevallen gaan niet terug in je kast. Je bewaart ze in een vuilniszak onder je bed (bijvoorbeeld). Alles wat je het komende jaar niet uit de zak haalt (en echt draagt!) gaat weg (en weg is NOOIT in de vuilnisbak gooien!)

Inruimen
* Doe alsof je kledingkast een kledingwinkel is en sorteer de broeken bij broeken, vesten bij vesten enz.
* Kettingen, sjaals, zonnebrillen, armbanden etc. sorteren in dozen

Voorbereiding kledingruil
* Schrijf op wat je mist in je kast

Comments
4 Responses to “Little Green Dress”
  1. Janneke Jager schreef:

    Leuk, Joke! Ik heb er helemaal zin in. Zowel de kast-schoonmaak als het ruilfeestje. Keep me posted! Groetjes Janneke

  2. Nancy Robinson schreef:

    Klinkt goed en inspirerend, hoewel ik het heel eerlijk gezegd even niet ga opbrengen om mijn kast uit te ruimen!

  3. Heel benieuwd wat het gaat worden. Opgelucht dat het verplaatst is, misschien kan ik dan wel.
    Kledingkast opruimen lukt me wel, de rest denk ik niet. Hierdoor wel zin in gekregen om dat wel te proberen. Keep in touch!

Geef een reactie

  • Joke Weststrate

    jokeweststrate@gmail.com

    Btw Nr. NL149392576B01 | KvK Nr. 62573217

