Geuzendingetje

De meeste mannen snappen geen bal van mijn jaar geen kleding kopen. Beter gezegd: ze snappen niet dat dat een uitdaging is. Dat het best knap is wat ik doe. ‘Dat doe ik altijd!’ klinkt het dan. Soms kijken ze er trots bij, soms verveeld. Dat het ze aan te zien is dat ze nooit kleding kopen zeg ik dan natuurlijk niet.  Maar ik denk het wel. Jij een jaar geen kleding gekocht?  Tel er gerust nog maar een paar jaar bij op.

Vrouwen lijken het soms te zien als een geuzendingetje: dat ik er stiekem trots op ben dat ik zoveel kocht. Zien het als een manier om te ‘bonden’. Ze vertellen dan natuurlijk over hun eigen verslaafde koopgedrag. Vol trots. Of met valse schaamte. Of lachend. Hoe lang ik nog moet, vragen ze dan. En of ik er naar uitzie om dan weer lekker te kopen.

Dan zakt de moed mij soms in de schoenen, want ik hoopte dat ik duidelijk had gemaakt dat het niet alleen een uitdaging was voor een jaar, maar dat deze twaalf maanden een startschot/een aanloop zijn naar een leven lang ander koopgedrag. Eentje waar ik blij van word, dat ik kan genieten van mijn aankopen. Ik vroeg donderdag aan de styliste wat ze miste in mijn kast. Heel weinig zei ze. Een zwart jasje, een witte en een zwarte tanktop en een simpel zwart vestje.

vest_zwartstb_tanktop_stemma_whiteanktop-sina-blackblazer

Comments
One Response to “Geuzendingetje”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] jaargetijde aan kan trekken. Op een broek of jurkje. Een basisvestje waar het mij (ook volgens de styliste van Margriet!) aan ontbrak.  Het was heel raar om in een pashokje te staan en om te betalen. Ik […]



Geef een reactie

  • Joke Weststrate

    jokeweststrate@gmail.com

    Btw Nr. NL149392576B01 | KvK Nr. 62573217

