Ontdek wat je hebt

Ik wist het niet, maar oktober is Buy  Nothing New-maand (charmant initiatief, geboren in Australië in 2010). Een één-maand-durende-uitdaging om te ontdekken wat je hebt door niets nieuws te kopen (met uitzondering van eten & drinken, medicijnen en cosmetica). Het is de bedoeling dat je je afvraagt: ‘Heb ik dit echt nodig?’. Zo ja: ‘Heb ik het al? Kan ik het tweedehands verkrijgen, of huren? Wat zijn de alternatieven? Kan ik dit lenen van een vriend, of ergens voor ruilen met mijn buurvrouw?’ Tweedehands kopen, weggeven, ruilen, delen, lenen, huren, zelf maken, repareren, opleuken & herontdekken mag wel.

Gezamenlijke consumptie werd door TIME Magazine één van de tien ideeën genoemd die de wereld gaan veranderen.  Een boormachine heb je immers niet elke dag nodig, en een kinderfietsstoeltje kost een hoop en gebruik je maar kort. Veel spullen zijn feitelijk binnen handbereik ook zonder dat ze van jou zijn.

Als je je inschrijft wordt je op de hoogte gehouden met inspiratie, ideeën en tips.
(Buy Nothing New is geen commerciële organisatie en zal gegevens niet weggeven aan anderen. Ze houden alleen bij hoeveel mensen zich inschrijven en vinden het leuk te horen wat je motivatie is om mee te doen.)

Comments
One Response to “Ontdek wat je hebt”
  1. Hilde schreef:

    wat een goed initiatief, heb me meteen aangemeld!

Geef een reactie

