Droommuiltjes

Knalrood met een gouden biesje zijn ze. De hakken die ik in de etalage zag staan. Ik liep in de stromende regen en de muiltjes straalden mij tegemoet. Uiteraard liep ik door. Helaas zonder foto te maken en zonder dat ik weet in welke winkel ze staan. Ik was niet in mijn eigen stad, dus ik heb werkelijk geen idee van de prijs en het merk.
Ik zag direct voor me hoe ik ze wilde dragen. Met een zwarte broek en een kaki-groen truitje dat ik aan het breien ben. Nou ja, waar ik net een aanvang mee heb gemaakt: de helft van het boord van wat een driekwart mouw moet worden staat op de pennen. Bij zoiets knallends aan mijn voeten moet de rest sober vind ik. Geen sieraden, of slechts een ring.

Een jaar geen kleding kopen laat me anders nadenken over wat ik mooi vind om te dragen. Of mooi vind om te zien bij anderen. ‘Minder’ vind ik mooier dan ‘meer’, terwijl ik de neiging heb om voor ‘meer’ te gaan, in die zin dat de dingen die ik koop bijna altijd opvallende items zijn (ik mis vooral simpele shirts). Sober (niet hetzelfde als saai!) en niet te bedacht, dat wil ik. Dat vind ik bij anderen vaak veel sympathieker staan dan een combinatie van alle nieuwste hippe dingen bij elkaar.

Trui in wording                                                                                              Vest dat ook nog afgemaakt moet worden..

Geef een reactie

