Florentijnse verleidingen

Mijn Florentijnse B&B stond ongeveer onder de Duomo (net als mijn Utrechtse stekje!). Midden in het centrum. Dus midden tussen de winkels. En wat voor winkels! Gucci, Dior, Chanel, noem maar op. De tweede modestad van Italië heeft van al deze topmerken meerdere vestigingen, zoals bij ons H&M op iedere hoek zit. Maar goed, ik durfde niet naar binnen bij al dat sjiek gebeuren. De ontwerpen die ik in de – voor de gelegenheid aangeschafte – Italiaanse Vogue (vond er niks aan, veel te kil) had staan hingen al in de herfstetalages en het winkelpersoneel zag er onberispelijk uit. Ik denk dat ze me de toegang hadden geweigerd als ik op mijn slippers had geprobeerd binnen te komen (niet dat ik er iets zou kopen). Ik glipte de ZARA (foto voorkant is van de nieuwste collectie, hier zie je het filmpje) in en rende snel weer naar buiten. Er hing veel te veel leuks voor weinig, want het was uitverkoop. Ik kan niet alleen maar kijken en dan niet kopen.

Zo moest ik prachtige leren tassen weerstaan op de toeristenmarkten van Florence. Dat is gelukt! Ik kocht natuurlijk veel ander leuks  ter compensatie (etui, opschrijfboekje, olijfhouten keukenspulletjes en een suède tasje voor mijn paspoort – in de uitverkoop omdat het al een paar vieze plekken had. Even was ik bang dat ik mezelf erin had geluisd en het tasje als kleine handtas zou gebruiken, maar daar kan geen sprake van zijn. Te klein en niet leuk genoeg- opluchting!)
Geen misstap begaan dus deze, overigens heerlijke & zonnige vakantie!

Iets totaal anders, kijk eens naar de prachtige illustraties van de Zweedse Stina Persson

Geef een reactie

