Droomhaar

Het witte radio-casetterecordertje op mijn bureau stond aan op een nieuwszender. Ik – 11 jaar – had ‘radiootje’ gespeeld. Het gordijn voor het open raam bolde nu en dan op door een zuchtje zomerwind. Voor mij stond de roze-omrande spiegel uitgeklapt. Op het puntje van de stoel in uiterste concentratie knipte ik in mijn haar. Plukjes die nonchalant over mijn voorhoofd moesten vallen. Als ik steil haar had gehad. Mijn plukjes waren pluizig, ze vielen niet op mijn voorhoofd, maar vormden een donzig afdakje. Hoeveel ik er ook aan kamde en trok, hoeveel gel ik er ook in kledderde mijn haar deed niet wat ik wilde. Ik had er veel voor over gehad dit haar te hebben. Vind ’t nog steeds prachtig.

Geef een reactie

  • Joke Weststrate

    jokeweststrate@gmail.com

    Btw Nr. NL149392576B01 | KvK Nr. 62573217

