Marine blauw

Werkt super, zelf een broek verven. Ik heb helaas geen ‘voor’ foto (dom), eventueel wel een ‘na’, maar neem van mij aan dat het werkt. Mijn zwarte broek was vaal geworden. Op een armoedige manier. Ik heb hem met blauwe verf gekleurd en het resultaat is echt prachtig: een soort warme kleur zwart.

De broek eerst met de verf volgens de aanwijzingen (‘niet met een besparend programma’) op een lang programma in de wasmachine gewassen , vervolgens de machine weer even lang laten draaien met wasmiddel. Daarna mijn Miele bovenlader schoongemaakt door hem mét bleek op 90 graden te laten draaien. Al die zooi spoelt zo de natuur. Net als eerder het bleek van mijn tie dy- sessies. Ai, ai, ai.

Alles wat ik nieuw en fris in de winkel haal is natuurlijk ook zo gemaakt… dacht ik toen. Daar kreeg ik het een beetje benauwd van.

 

 

 

 

 

 

(te koop bij de drogist)

Geef een reactie

