Fake-shoppen

Over HEBBEN gesproken:

Dit vest heeft op mij een grote aantrekkingskracht. Het is bijna (?) een terugval waard, deze ‘knit’. Onderaan de (lekker lange!) mouwen, aan de achterkant zitten ook nog ritsjes. Om jaren mee te doen. Héél moeilijk te weerstaan.

Toch gaat het niet-kopen mij over het algemeen goed af. Ik vind de inhoud van mijn eigen kledingkast nog steeds leuk en ik geniet er van om nieuwe combinaties te maken. Dat neemt niet weg dat ik nu en dan nieuwe aanvulling wil. Maar ik geloof dat de drang om op iets nieuws te jagen  groter is dan het verlangen om het daadwerkelijk te hebben. Een rondje fake-shoppen op internet voorziet in die behoefte. Echt. Ik verzamel digitaal mooie kleding en sieraden, maar koop uiteindelijk niks. Ik ben heel benieuwd wat ik aan het einde van dit jaar nog steeds graag wil HEBBEN. Ik denk bij lange na niet alles. Dat gegeven pleit voor het uitstellen van aankopen volgend jaar. Niet meteen mijn portemonnee trekken, maar er eerst over na denken. Dat vind ik meestal niet te doen. Altijd bang dat als ik het uiteindelijk besluit te kopen dat het er dan niet meer is in mijn maat…

Maar goed, een tip dus: fake-shoppen.

Geef een reactie

