Omtrek-cupmaat

Dat gezegd hebbende (vorige blog), waar de perfecte beha te kopen? Een goed begin is het halve werk immers. Als je beha goed zit staat alles wat je erover heen aantrekt beter. Investeren dus. Ik snor een Elle op met daarin een pagina lingerietips.
Gaan we:

* Een cupmaat zegt niets, het gaat om de relatie tussen omtrek en cupmaat. Wist ik.

* Bij veel vrouwen kruipt de beha omhoog. In dat geval is de omtrek te wijd. Wist ik.

* Veel winkels hebben een coupeuse, zij kunnen zijkanten en bandjes innemen. Wist ik niet. Welke winkels dan?

Livera in ieder geval niet, zij hebben me in mijn studententijd een borstoperatie aanbevolen! Echt waar. Omdat ik alle mogelijke beha’s in de winkel had geprobeerd en er geen een paste. Mijn ene borst is groter dan de andere (zoals ongeveer bij iedere vrouw, weet ik nu). ‘Wat nu?,’ vroeg ik de verkoopster in paniek. ‘Tja, operatief,’ antwoordde zij. Nou ja! Ik in zak en as, tot ik gelukkig vriendin L. tegenkwam die mij resoluut meesleepte naar de grote maten lingeriewinkel waar ze dus ook kleine maten verkopen. Daar hadden ze kaas gegeten van de relatie omtrek-cupmaat. Van blijdschap kocht ik meteen twee beha’s, waarvan er achteraf eerlijk gezegd maar een goed was. De ander was een martelwerktuig. De borsten waren pront verpakt, maar de bustehouder zat zo strak dat hij striemde en klemde en me zowat de adem benam. Wat maar weer aangeeft dat de perfecte beha vinden absoluut geen sinecure is.
We gaan verder:

* Er volgt een uiteenzettinkje over soorten beha’s, de balconette, of de plunge bra (van beiden heb ik nog nooit gehoord), welke snit je kiest hangt af van je decolleté, goedgevulde ‘bovenborsten’ bijvoorbeeld. Mmm, ik ben bang dat ik er niet onderuit kom om me opnieuw over te leveren aan een verkoopster. Maar dan in een winkelsegmentje hoger dan Livera. O bah, wat zie ik daar tegen op. Ik vind mezelf alles behalve charmant met ontbloot bovenlijf in tl-licht, zeker nu mijn huid nog geen zon heeft gezien. En dan zo’n verkoopster die naar believen het gordijn opentrekt en aan mij gaat sjorren en trekken. Ik overweeg serieus eerst een paar keer naar de zonnebank te gaan.

* Zit een nieuwe beha na een dag nog als gegoten, koop er dan nog een. Scheelt een volgende zoektocht!

* Draag een beha maximaal twee dagen, bodylotion en zweet zorgen voor rekverlies. Wist ik, maar houd ik mij niet aan.

* Zorg dat je minimaal vijf goede beha’s hebt zodat je regelmatig kunt wisselen. Vijf! Hallo, krijg ik dan subsidie? Een goede beha is hartstikke duur!

De zoektocht kan beginnen. Ik weet alleen nog niet wanneer. Verslag volgt!

Comments
One Response to “Omtrek-cupmaat”
  1. Succes! En jeetje, hoe mooi is Christina Hendricks?! What a goddess.

Geef een reactie

  • Joke Weststrate

    jokeweststrate@gmail.com

    Btw Nr. NL149392576B01 | KvK Nr. 62573217

