Verslaafde of liefhebber?

Of het nog steeds de invloed is van PARIS, of dat het een gevolg is van geen nieuwe kleding mogen kopen: ik heb steeds meer een voorkeur voor basiskleuren. Zwart, wit, bruin, ecru, blauw. Opmerkelijk vind ik. Kan ook zo weer veranderen, maar toch, het is niet echt iets voor mij. Echt out of character vind ik mijn interesse in platte schoenen. Ik, die altijd een afkeer had van  zogenaamde flatjes, zou  suede moccasins willen aanschaffen voor de zomer! Onder een stoere, Carine Roitfeld-achtige outfit. Dat dan weer wel.

Doet me denken aan de tijd dat ik dol was op college schoenen. Het was in een van de laatste klassen van de lagere school. Het zal in de polokraag omhoog-tijd zijn geweest. Blauw-witte collegestapper sierden mijn voeten. Vooral de kwastjes op de bovenkant van de schoenen maakten mij vrolijk. Ik had ze nog niet zo lang en ik wilde natuurlijk al weer andere. Geen idee meer welke andere. Ik weet alleen nog dat ik met een schaar heb zitten frutten aan die instappers om ze er versleten uit te laten zien. Want ik wist: geen nieuw schoeisel als het huidige paar nog goed was. Hoe het frutten heeft uitgepakt weet ik ook niet meer. Ik herinner mij alleen nog waar ik zat op mijn kamer – op een houten bankje onder het zolderraam – hoe de schoenen roken, hoe de schaar voelde in mijn hand en hoe ik doordrongen was van het feit dat dat ik mijn schoen zo natuurlijk mogelijk moest slopen. En de onrust van het schuldgevoel dat ik  had. Ik neem aan dat ik niet echt durfde. Iets wat heel was kapot maken, dat kan natuurlijk niet!

Voor de volledigheid ik wil ook pumps en schoenen met onmogelijke hakken en…
Ik kan het duidelijk niet laten na te denken en te fantaseren over kleding. Is dat erg? Gedrag van een verslaafde of van een liefhebber? Zucht.

Geef een reactie

  • Joke Weststrate

    jokeweststrate@gmail.com

    Btw Nr. NL149392576B01 | KvK Nr. 62573217

