Gedane zaken

Gedaan! Ik ben geknipt! Naar voorbeeld van het schalkse kiekje uit mijn studententijd, maar dan leuker. Ik voel me helemaal nieuw, anders.  Toen ik eenmaal had besloten dat ik mijn haar er echt af wilde heb ik direct gebeld om een afspraak te maken voor de dag erna. ‘Mijn’ kapper – Dimitri – nam op. ‘We gaan iets heel anders doen,’ zei ik tegen de man die regelmatig heeft gezegd dat hij mij eerst een week naar huis zou sturen als ik iets anders zou willen met mijn haar dan bijpunten alleen.  Jarenlang hebben we samen gespaard voor lengte in mijn haar. Prompt droomde ik die nacht over mijn gang naar de kapper. Ik kwam te laat en D. was kwaad dat ik mijn krullen wilde kortwieken. Eenmaal echt in de kappersstoel was van woede natuurlijk helemaal geen sprake van. Ik had heel overtuigend geklonken aan de telefoon. Zo overtuigend dat D. dan wel niet over het knippen had gedroomd, maar bij het wakker worden wel had gedacht: hoe wil Joke geknipt worden? Betrokken toch?

Comments
2 Responses to “Gedane zaken”
  1. Anne schreef:

    Wow, wat mooi!

  2. lovelycloggy schreef:

    Staat super leuk! Curly Birdy:)

    X Helmie

Geef een reactie

