Tijd en geld

Ik kan op het platteland gaan wonen. Vrije tijd in paskamers doorbrengen is passé, dus kan ik mijn – redelijke recente – wens om buiten te wonen uitvoeren. Oké, die droom is misschien iets teveel gebaseerd op de Britse woonprogramma’s waar knusse cottages en rustieke converted barns in glooiend groene Engelse, Ierse en Schotse landschappen voor het oprapen liggen (en die door ondankbare Britten steevast te klein worden gevonden!). Weids uitzicht door het keukenraam, frisse lucht, ruimte, rust, balken aan het plafond en houten deuren in huis. Maar waar? En moet ik dan een hond om mij te beschermen tegen inbrekers? Ik houd niet van honden.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen: het gaat uitstekend met afkicken. Voor een ongeduld als ik is het bijzonder fijn dat de beloning van het niet-kopen er onmiddellijk is: meer geld. Mijn rekening lijkt op het oliekruikje van de weduwe van Sarefat, er blijft maar credit op staan. Heerlijk om niet te hoeven goochelen met spaargeld om boodschappen te doen. En buiten de deur te kunnen eten op de koop toe. Bovendien blijft het rust geven om elk verlangen naar  een nieuw kledingstuk de kop in te drukken met een simpel mantra ‘het mag niet’. Ik ben dus juist blij met het verbod op ondergoed, anders had ik binnen de kortste keren een inloopkast nodig voor mijn onderbroeken, bh’s en sokken. De koopjesjacht op Marktplaats mis ik als kiespijn. En zelfs het mezelf in slaap sussen met bedenken welke kleding ik nog wil hebben mis ik niet. Maar eerlijk is eerlijk: ik wóón in mijn laatste aankoop/lievelingstrui dus wat dat betreft is de ‘challange’ misschien nog niet écht begonnen. Hoewel, gisteren bij Shame (terecht bejubeld mensen) mijn eksterbrein het – zelfs  in een overvolle bioscoopzaal met een pratende en scheten latende man (echt!) naast mij – niet kon laten wat op het doek passerende sieraden te wikken en wegen op HEBBEN! of niet hebben (en dat haar van zusje Sissy als ze ‘New York’ zingt!).  En de cadeautjes per post (mijn web-aankopen) mis ik een beetje. Dat is het. De opbrengst is groter: geld. En tijd. Staan er op Funda ook kek opgeknapte schuren?
Grapje!

Geef een reactie

  • Joke Weststrate

    jokeweststrate@gmail.com

    Btw Nr. NL149392576B01 | KvK Nr. 62573217

