HEMAdicted

Het afkicken is nu alleen nog maar interessant. Ik wandel van het treinstation naar mijn werk en voor mij loopt een paar hakschoentjes waar mijn HEBBEN!-brein meteen mee aan de haal gaat. De hoogte van de hakken, het ritsje aan de zijkant, de lengte van het leerlipje aan die ritsjes, de punt van de schoen: het bekoort me allemaal. Ik zie voor me hoe ik het paar aantrek, onder mijn jurkje met mijn dikke zwarte maillot, of onder een spijkerbroek, wat zeg ik, onder elke broek kunnen deze hakken! In een slideshow flitsen de garderobe-opties  voorbij aan de binnenkant van mijn ogen. Wat een goed paar laarsjes om te hebben! Bij het idee eigenaar te zijn van deze leren pareltjes alleen al komt er adrenaline vrij. Wat een leuk mens zal ik zijn met deze lage laarzen. Ze passen bij mij. Ze onderstrepen wie ik wil zijn. Ik druk al bijna op de bewaarknop in mijn hoofd om vervolgens naar de cijfers op mijn bankrekening te te surfen (breinsurfen wel te verstaan, ik ben nog steeds onderweg naar mijn werk) als ik bedenk dat het allemaal niet kan. Het hoeft niet! Ik kan naar de delete-knop. Ik mag niks kopen. Opluchting. Rust. Trots: wat volwassen van mij.

Op dezelfde dag gaat mijn hart sneller kloppen van een kobaltblauw jurkje, een ringetje en het idee van een rondje sokken shoppen bij HEMA. De Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam is niet uit mijn shopleven weg te denken. Ze weet wat ik wil, biedt mij troost, opbeuring en beloning wanneer ik dat nodig heb. En wanneer ik het niet nodig heb. Zelfs de aanschaf van een  rolletje watjes of een paar vaatdoeken maken mij blij. HEMA weet waar ik het leven mee kan vervolmaken. Hoe doet ze dat toch?

Kijk! Het is deze ring waar mijn hebberige oog opviel.
Echt iets voor het voorjaar en de zomer, bij alle pasteltinten die dan (denk ik)
massaal in de winkel zullen hangen. MijuAndYou verkoopt de arrowring ook in
een heel mooie kleur lila. Maar niet aan mij dus…
Vraag me af of mijn bloed volgend jaar februari nog steeds sneller zal stromen van
dit sieraad.

Geef een reactie

  • Joke Weststrate

    jokeweststrate@gmail.com

    Btw Nr. NL149392576B01 | KvK Nr. 62573217

