Allen Carr

Zonder te weten dat ik 2012 zo goed als zonder nieuwe kleding door zou moeten komen, ben ik in 2011 begonnen met een grondige (zo grondig mogelijke) opruiming van mijn kledingkast. Hupsakee Marktplaats op met die handel. Een deel ging naar de Kringloopwinkel en een deel naar een collega. Afijn. Men zou kunnen zeggen dat het zaadje voor mijn 2012-plan toen wellicht gezaaid is. Ik weet het niet. Feit is dat ik het effect – een uitgedunde garderobe– in de afgelopen weken waarschijnlijk totaal teniet heb gedaan. Ik ben mijn detoxjaar namelijk begonnen volgens de methode van anti-rookgoeroe Allen Carr: kopen zolang het nog kan in de hoop er door een overkill tabak van te hebben. En dan rust. Zoals dat eigenlijk aan het einde van iedere maand het geval was. De hèhè-mijn-geld-is-helemaal-op-dus-ik-hoef-niet-eens-te-prakizeren-over-kopen-rust. Heerlijk! Mijn doel is dat ik op 1 februari 2013 denk: ‘Ik mag, maar ik hoef niet zo nodig.’ Dat ik vanaf dan af en toe iets nieuws koop. En dat ik niet steeds meer wil en meer…
O Hallelujah!

Comments
2 Responses to “Allen Carr”
  1. hadassa schreef:

    Oooooh Joke!
    Ik vind het REUZE knap van je dat je begonnen bent, RESPECT!
    Good luck & je blog ziet er super leuk uit!
    XX
    ps: en ik zal maar niet vertellen wat voor een leuk vestje ik vorige week gekocht heb he….

Geef een reactie

